Newsletter
Notebook DELL

Tablet ASUS

Toner KM C308

ISO 9001

Systém manažérstva kvality ISO 9001

Súbor noriem rady ISO 9000 vrátane normy ISO 9001:2008 sa zaoberá systémom manažérstva kvality. Normy rady 9000 poskytujú návod k vypracovaniu a uplatneniu efektívneho systému riadenia kvality a manažérstva kvality. Norma ISO 9001:2008 umožňuje organizácii stanovením politiky a cieľov kvality, dosiahnuť zhodu s nimi a preukázať túto zhodu iným. Hlavným cieľom tejto normy je podporovať rozvoj efektívneho a prehľadného riadenia spoločnosti.

Systém manažérstva kvality ISO 9001

Systém riadenia informačnej bezpečnosti podľa ISO 27001:2005 je určený
k ochrane informácií a teda k zvládaniu rizík, ktoré tieto informácie môžu
potenciálne ohrozovať. S
Systém riadenia informačnej bezpečnosti podľa ISO 27001:2005 je dokumentovaný
systém dokazujúci., že identifikované informačné aktíva sú chránené, riziká
bezpečnosti informácií sú riadené, sú zavedené opatrenia s požadovanou úrovňou
záruky a tie sú kontrolované. ISMS môže byť zavedený pre špecifický IS,
jednotlivé časti IS alebo môže zahŕňať celú organizáciu.

Prečo systém manažérstva kvality

V posledných rokoch došlo k významným zmenám vo svetovej ekonomike,
napríklad z dôvodu prevahy ponuky nad dopytom, rýchle sa šíriacich znalostí,
globalizácie podnikateľského prostredia a preto dramaticky stúpol význam
kvality aj v celosvetovom meradle.

Organizácia, ktoré sa chcú odlíšiť od konkurencie si uvedomujú, že schopnosť
uspokojovať potreby zákazníkov nie je realizovaná iba výrobou alebo
poskytovaním služby, ale že táto schopnosť vzniká v priebehu celého
reprodukčného cyklu.

Kvalita musí obsiahnuť všetko to čo vedie k požadovanému výsledku.
Týka sa to:
o kvality výrobku ( produktu v hmotnej podobe)
o kvality služby ( produktu v nehmotnej podobe)
o kvality procesov a kvality zdrojov (stroje a zariadenia, informácií,
pracovného prostredia)
o a kvality systému riadenia.

Všetky tieto roviny sa vzájomne podmieňujú a dopĺňajú a preto sa v celom
svete šíri rozvíjanie tzv. systému manažérstva kvality, ktoré môžeme
charakterizovať ako tú časť celopodnikového manažérstva, ktorá je zameraná
na maximálne zabezpečovanie spokojnosti zákazníkov s vynaložením optimálnych
nákladov.

Prínosy z implementácie systému manažérstva kvality

Účinný, efektívny a kvalitne implementovaný systém manažérstva kvality
podľa normy ISO 9001:2008 organizácii garantuje:

o maximálnu spokojnosť a lojalitu zákazníkov
o minimalizovať výdaje s tým spojené
o podporovať činnosť neustáleho zlepšovania

Účinný, efektívny a kvalitne implementovaný systém manažérstva kvality
podľa normy ISO 9001:2008 organizácii prinesie:

o zvýšenie spokojnosti zákazníkov
o zvýšiť kvalitu produktov ( výrobkov a služieb)
o posilniť dôveru a vzťahy medzi organizáciou a zákazníkmi
o zvýšenie prestíže firmy, zlepšenie postavenia na trhu, zvýšenie
dôveryhodnosti
o skvalitnenie jej fungovania (zvýšenie efektivity činnosti)
o sprehľadnenie činností, zavedenie poriadku v organizácii, zníženie
výskytu nepodarkov a nezhôd
o vytvorenie základov pre neustále zlepšovanie QMS v organizácii
o zlepšenie funkčnosti a produktivity organizácie
o otvorenie nových príležitostí a udržovanie podielu na trhu

Komu je ISO 9001:2008 určené

Systém manažérstva kvality podľa požiadaviek normy ISO 9001:2008 je
určený pre všetky typy organizácii bez rozdielu zamerania či veľkosti
organizácie, jej zámer je informovať, že jej produkty (výrobky a služby)
sú kvalitné.

Systém si môžu zaviesť a nechať certifikovať výrobné, obchodné, servisné,
montážne, či poradenské a vzdelávacie organizácie zo všetkých oblastí
priemyslu a služieb.
V súčasnosti sú tieto systémy zavádzané aj vo verejných inštitúciách
(úrady, školy, zdravotnícke zariadenia, divadla...)

Doba zavádzania systému riadenia je závislá na:
o veľkosti organizácie a časovému prispôsobeniu vedenia a zamestnancov
o často spôsobu a forme zavádzania (iba vlastnými silami,
s pomocou odborného externého poradcu alebo kombináciou týchto možností)

Ako sa pripraviť na implementáciu systému manažérstva kvality

Pred implementáciou systému manažérstva kvality si organizácia musí ujasniť
niekoľko hľadísk:

o prečo chce či musí systém manažérstva kvality zaviesť
o akých oblastí činností organizácie sa bude systém manažérstva kvality
týkať o v akom rozsahu bude zavedený – (celá firma - všetky činnosti
alebo len niektoré významné činnosti - napr. obchod, výroba, servis, apod.)
o vedúci pracovníci si celkom určite musia premyslieť „rozdelenie právomocí“
jednotlivých zamestnancov
o akým spôsobom chce organizácia systém manažérstva kvality zaviesť.


Aktuality

Súkromie

Nakupovanie

O nás

Sociálne siete

[ Mozaika z tvojich fotiek ][ Igiho blog ]