Newsletter
Notebook DELL

Tablet ASUS

HP LaserJet Pro MFP M125nw

TomTom START 25 Regional

Ako si správne vybaviť kanceláriu?


Kancelária nie je iba obyčajným miestom určeným na prácu. Často je to aj reprezentatívny priestor určený na významné obchodné stretnutia. Zariadiť ju, neznamená iba navštíviť firmu, ktorá predáva nábytok. Je nutné vybudovať aj technické zázemie. Aby bola kancelárie predovšetkým funkčným miestom, oplatí sa osloviť architekta, prípadne iného odborníka, ktorý dokáže poradiť a zladiť všetky naše požiadavky týkajúce sa vzhľadu a funkčnosti.

Keď sa do situácie vložia odborníci, vyzerá to nasledovne. Najprv sa zanalyzujú potreby zákazníka. V praxi to znemená, že firma zistí ako pracujete, kde budú prebiehať jednania s partermi a zákazníkmi, koľko miesta potrebujete na dokumentáciu, koľko času trávite pri počítači, atď. Potom sa navrhne ideálne možné riešenie, ktorého cieľom je využiť všetko, čo ponúka daný priestor a venovať maximálnu pozornosť jeho efektivite a účelnosti.
Architekt spracuje konkrétny návrh do digitálnej 3D podoby, aby si zákazník vedel dobre predstaviť, ako bude jeho kancelária vyzerať. Zákazník si následne zvolí tzv. realizáciu na kľúč, keď vybraná firma dodá kancelársky nábytok a ďalšie vybavenie alebo osloví iné firmy, ktoré všetko dodajú.
Realizácia na kľúč zvyčajne obsahuje aj riešenie podlahových krytín, osvetlenia, žalúzií, rastlín a ďalších kancelárskych doplnkov. Niektoré firmy do tejto služby zahŕňajú aj kompletné presťahovanie zo starej kancelárie do novej, vrátane upratovania a ekologickej likvidácie obalového materiálu.


Ako na veľké priestory?

Aj malá kancelária si zaslúži veľkú pozornosť. A čo potom tá veľká? Vybavenie kancelárie je, samozrejme, vecou jej majiteľa, alebo nájomníka. Rozhodujúcim faktorom sú nároky na vzhľad a účel, na ktorý je určená.

Pri navrhovaní kancelárskych interiérov myslite na všetko, čo vám môže uľahčiť prácu. Nič nesmie byť ďaleko, nič nemôže byť príliš malé alebo veľké a všetko musí mať svoju logiku. V praxi sa stretávame s tým, že v nových komerčných objektoch, ponúkajú správcovia pomocnú ruku aj pri zariaďovaní pracovných priestorov.

Pri samotnom zariaďovaní sa zíde pomoc architekta. Treba však takého, ktorý bude myslieť na detaily ako sú káble od kancelárskej techniky, kadiaľ povedú, kde budú zásuvky, ako bude priestor rozložený aby sa dalo všade pohodlne prechádzať a do cesty sa nestavali zbytočné prekážky. Mnoho firiem, ktoré sa zaoberajú zariaďovaním kancelárií, má svojho odborníka, ktorý navrhne ako by mala kancelária vyzerať.


Začnite od podlahy

Okrem vybavenia treba myslieť aj na podlahovú krytinu. Mala by sa dať ľahko udržiavať. Na tento účel sú určené rôzne typy záťažových kobercov. Vybrať si môžete aj zo širokej ponuky linolea, rôznych farieb a vzorov. Pomocou neho môžete vytvoriť rôzne tvary a kombinácie, ktoré vás milo prekvapia. Cení sa hlavne jednoduchá údržba. Často volia majitelia firiem dlažbu a sektorové koberce. Čím sú však svetlejšie, tým skôr na nich bude vidno špinu.

Nezabudnite


Technické vybavenie kancelárie je v súčasnosti samozrejmosťou. Preto musí byť v novej kancelárii dostatok voľných telefónnych liniek, možnosť pripojenia na internet, potrebné množstvo zásuviek, ktoré nie sú vždy tam, kde ich potrebujeme. Je dobré vopred zvážiť, pre koľko osôb bude kancelária určená, aby sa do nej zmestil všetok nábytok od počítačových stolov až po úložné priestory na zakladače a archívy. Dnes sa už síce všetko zálohuje na CD, takže papierovania by malo postupne ubúdať, ale aj tak musíte mať CD nosiče kam odložiť. Káble od elektroniky sa dajú zalištovať, aj na to však treba myslieť vopred. A čo dostatok svetla? Alebo naopak riešenie zatienenia okien. Nemusí ísť iba o letné mesiace, keď nás slnko obmedzuje pri práci. Podľa denného svetla sa určuje aj rozmiestnenie monitorov. Zabúdať by sa nemalo ani na zdravé a pohodlné sedenie zamestnancov.

Kancelária na mieru alebo ísť do hotového


Mnoho majiteľov firiem uvíta, keď sú kancelárie vopred vybavené, a teda ubúdajú starosti so zháňaním nábytku a iných predmetov. Bohužiaľ, až časom môžu posúdiť, do akej miery je kancelária účelovo zariadená a aké veci im nevyhovujú. Rozmyslite si preto, čo je pre vás lepšie. Či prísť do hotového alebo si nechať urobiť kanceláriu na mieru...

Čo by v kancelárií teda z techniky nemalo chýbať?


1. Počítačové zostavy - pozri na Ikarii
2. Notebooky - pozri na Ikarii
3. Tlačiarne - pozri na Ikarii
4. Papiere - pozri na Ikarii
5. USB kľúče - pozri na Ikarii
6. Externé harddisky - pozri na Ikarii
7. Interaktívna tabuľa - pozri na Ikarii
8. Záložné zdroje - pozri na Ikarii



Váš tím IKARIA.sk

Aktuality

Súkromie

Nakupovanie

O nás

Sociálne siete

[ Mozaika z tvojich fotiek ][ Igiho blog ]